Pop! Bakery – Den roliga delen av matlagning!

Vad vi hade…

2010 landade en helt ny produkt på Søders bord – en färsk pizzadeg, färdig att användas. Produkten lyste, vid tiden, med sin frånvaro i butikshyllorna och krävde inte bara en ny kategori, strategi och förpackning utan även ett nytt koncept, namn och lite extra garnering såklart.

Vi insåg ganska snart att produkten inte bara levererade fantastiskt god pizza till bordet utan bidrog med något helt annat. Det handlade om att möjliggöra för fler människor att uppleva och dela matglädje tillsammans. För om du inte behöver sätta degen och fundera över jäsningstiden vad blir då kvar? Jo – den roliga delen av matlagning!

Vad vi gjorde

Produktnamn: Pop! Bakery. Ett namn som poppar lika mycket som produktens innehåll.

Den roliga delen av matlagning.

Ny produktdesign som 2017 vann brons i Creativity Awards.

Den roliga delen av matlagning i sociala medier. Digital marknadsföring som resulterade i stort engagemang.

Nedslag hos familjer som delar matglädje.

Vad som hände

Tillsammans med Pop! Bakery skapade vi en helt ny och växande kategori av färska och färdiga degar i dagligvaruhandeln! En kategori som vi fått sällskap i men fortfarande är marknadsledande inom.

Kategorin har idag jäst till sig och utöver färska pizzadegar driver vi även marknaden för färsk paj- och smördeg. Totalt 12 produkter som distribueras över hela landet.

“Love at first slice”

Även på sociala medier var det love att first slice. Bara under det senaste året har antalet följare i sociala medier ökat med 400 % och fortsätter att växa i samma takt!

Søders uppdrag

• Namn

• Design

• Social media

• Strategi

• Lansering

• Butikskampanjer