Julkampanj: En julkalender lika analog som digital

Bakgrund
Kungens Kurva Shoppingcenter ville ha en julkampanj som ökade deras närvaro hos kunderna i den hårda konkurrensen under julhandeln.

Lösning
En julkalender fylld med fina erbjudanden under varje lucka skickades ut till nästan 200 000 hushåll i närområdet. Samma fina erbjudanden fanns även digitalt på Instagram och Facebook i form av animerade lucköppningar, detta eftersom rörliga bilder skapar större engagemang. Varje lucköppning annonserades även på nämnda plattformar. Sedan var det bara att följa Kungen Kurva Shoppingcenter för att varje dag kunna ta del av de finfina erbjudandena. På det här sättet fanns Kungens Kurva Shoppingcenter med hemma hos kunderna, eller i telefonen, från första december och ända fram till jul. Och för att stärka kampanjen ytterligare annonserade vi även i lokaltidningar.

Resultat
Besöksökning på +12,8% mot jämförbar period.

Digitalt, Film, Kungens Kurva Shoppingcenter, Print

Julkampanj: En julkalender lika analog som digital.