Nasonex: Nu gör Doktorn hembesök

Bakgrund
Nasonex är sedan 1997 en av Sveriges mest förskrivna anti-inflammatoriska nässprayer mot allergiska besvär. 2013 blev Nasonex receptfri.  Vid sidan av allergiker var det inte många som kände till Nasonex.
Utmaningarna var många. Nasonex hjälper även vid bihålleinflammation, ett behandlingsområde som konsumenterna hade dålig kunskap om.

Lösning
För att maximera exponeringstiden av både varumärke och produkt valde Søder att helt enkelt göra förpackningen till huvudpersonen i kampanjen.
Mustachprydd och klädd i klassisk doktorsmundering förklarade Nasonex lugnt och pedagogiskt hur allergi och bihåleinflammation fungerar – och hur Nasonex kan lindra de jobbiga besvären.

Resultat
Kampanjen fick mycket fina trackingresultat och samtliga målsatta budskap visade sig ha nått fram till målgruppen. Men det viktigaste var att försäljningen satte ordentlig fart. Se casefilmen för uppföljning.

Bayer, Case, Digitalt, Film, Övrigt

Nasonex