Öppning av Kungens Kurva Shoppingcenter

Bakgrund
I området kring Kungens Kurva rör sig 30 miljoner besökare varje år. De flesta besöker IKEA.
Søder fick i uppdrag att lansera det nya shoppingcentret som öppnar mitt emot IKEA. I centret finns butiker såsom Stadium, Clas Ohlson och H&M.

Lösning
Ingen har tydligt definierat exakt var Kungen körde i diket. Genom konceptet #viärkungenskurva tar vi ägandeskapet om platsen Kungens Kurva. När man i framtiden åker till Kungens Kurva så åker man till shoppingcentret. #viärkungenskurva är ett inkluderande koncept som sätter människorna i fokus – de som skapar centerkulturen och shoppingupplevelsen. Det är också ett koncept som centrets olika butiker (många starka varumärken) enkelt kan enas kring och integrera i sin egen kommunikation.

Resultat
Centret öppnade den 24 april och det var 300 m kö för att komma in i centret. Ca 75.000 personer besökte Kungens Kurva Shoppingcenter under öppningshelgen.

Digitalt, Film, Kungens Kurva Shoppingcenter, Print

Öppning av Kungens Kurva Shoppingcenter