Visst är printannonser responsiva

Bakgrund

Citypaketet är ett unikt samarbete mellan Sveriges tre största morgontidningar: DN, GP och Sydsvenskan. Samarbetet inleddes 1994 med en idé om att skapa ett annonspaket för att nå en annars svårfångad målgrupp – storstadsmänniskan. De senaste åren har annonsering i traditionellt print minskat till förmån för digitala medier. Søders uppdrag är att få upp print på agendan igen, när mediabyråer och annonsörer planerar sina kampanjer.

Lösning

Vi ville låta Citypaketet komma ut och träffa beslutsfattare hos både mediabyråer och annonsörer. Eftersom print är ett så bra medier så bör man även kunna boka möten med en printannons. Sagt och gjort. Det blev en liten följetång.

Resultat

Utöver de möten som bokades genom annonserna har det blivit en markant ökning av bokning och samtal kring print som annonsmedia hos både mediabyråer och annonsörer.

Case, Citypaketet, Övrigt, Print

Citypaketet_1.160215

Citypaketet_2.160215

Citypaketet_3.160215

Citypaketet_4.160215

Citypaketet_5.160215