Trustvoice – the leader in customer reviews

Insikt
Vem litar du på mest när du ska köpa något? En säljare – eller en kompis som redan har köpt? Kundbetyg är mer än bara stjärnor på en webshop. De hjälper konsumenter att ta rätt beslut – men också varumärken och företag att utveckla sitt erbjudande.

Trustvoice är ledaren inom Customer Ratings & Reviews. Har du inte hört talas om dem? Det beror på att de tidigare hette Testfreaks. Och du har säkert både läst och lämnat  betyg hos någon av deras kunder – Clas Ohlson, Jula, Kjell & Co, Stadium, Åhléns, Philips. 

Men efter över ett decennium som Testfreaks passade inte längre namnet riktigt. Med utgångspunkt i ”Put the customer’s voice at the heart of your business” ville man därför ta nästa steg i sin utveckling med ett nytt namn – Trustvoice. New name. New game.

Lösning
Søder tog fram en ny varumärkesidentitet och kommunikationsplattform för Trustvoice, med en smart logotype, som fångar kärnan i Trustvoice erbjudande och dessutom fungerar som den nya betygssymbolen överallt där Trustvoice finns.

Med en ny, stark visuell identitet och ett nytt, offensivt tilltal lanserades Trustvoice på D-Congress 2025. 

Uppdrag
Strategi och varumärkesidentitet, kommunikationsplattform, webbplats, annonsering (oneline/offline), lanseringsevent, PR, 

Next
Next

Kolla Järnet